Tâlik Boytu; harflere boyut kazandırdığımız ilk tasarımlarımızdandır. İsm-î Celîl ve İsm-i Nebî lafızlarını; Ta’lik yazı tekniğine kendi üslubumuzu dahil ederek yazdık ve bu yazı tekniğinin ismini verdik tasarımımıza: Tâ’lik. Ta’lik; hüsn-ü hat sanatında bir yazı çeşididir. “Asılı, asılmış” anlamına gelen talik yazıda harfler birbiriyle birleşir ve birbirine asılı gibidir. Ta’lik yazı çeşidinin en önemli özelliği sade olmasıdır. Canlı bağlantıları ve akıcı bir üslubu vardır. Hareke ve tezyinat kullanılmaz. Güzelliğini bu sadeliğinden, harflerin yalınlığından alır. Yer yer incelip kalınlaşan harfler, incelerek eğilen çizgiler ile oluşturulan tâ ’lik yazıya, ahenkli eğilimler ve kıvrımlar, uzayıp giden keşideler eşlik eder. Yazılışındaki bu zarafet ve narin yapısı sebebiyle ta’lik yazıya: ‘’Harflerle yapılan musikidir.’’ denmiştir. Osmanlı hattatları ta’lik hüsn-ü hat yazısını; şiirlerin, hikmetli sözlerin, edebi eserlerin, divanların yazımında kullanmışlardır ve Allah (c.c.) ve Muhammed (s.a.v.) lafızlarının meşkinde. Allah (c.c.) ve Muhammed (s.a.v.) En yüce iki ismi Meşk eyledik hüsn-ü hattın musikisi ile ve boyut ekledik o musikiye…
Internet Explorer tarayıcısının 9.0 ve daha eski sürümlerini desteklememekteyiz. Web sitemizi doğru görüntüleyebilmek için tarayıcınızı güncelleyebilirsiniz, güncelleyemiyorsanız başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsiniz.